سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
حقوق بشر امریکایی

حوزه/ هیچ ریشخندی نسبت به ارزشهای اسلامی تلخ‌تر و بالاتر از این نیست که آمریکاییها ادعا کنند طرفدار حقوق بشرند!.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یازدهم تیرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، روز «افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است و به همین مناسبت، ۱۰ جمله کلیدی از بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در رابطه با حقوق بشر دروغین آمریکایی تقدیم شما مخاطبان خواهد شد:

۱. امروز در دنیا کسی نیست که باور کند آمریکا دنبال حقوق بشر است، دنبال حقوق ملتها است؛ یا رژیم صهیونیستیِ نسل‌کش و کودک‌کش دنبال اجرای دموکراسی در کشورهای دنیاست.«۳/۵/۱۳۹۱».

۲. پرونده‌ی آمریکا، پرونده‌ی رژیم صهیونیستی، پرونده‌ی همین چند قدرت که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارند، از لحاظ مسئله‌ی حقوق بشر و طرفداری از حقوق ملتها و حقوق انسانها، پرونده‌ی بسیار سیاهی است. شصت سال نسل‌کشی در فلسطین، نقض حقوق بشر نیست؟ «۳/۵/۱۳۹۱».

۳. تا آن جایی که بنده اطلاع دارم، هیچ دولتی را نمی شناسم که به قدر دولت امریکا ناقض حقوق بشر باشد.«۱/۱/۱۳۸۴».

۴. نقض حقوق بشر در امریکا و به ‌وسیله ‌ی امریکایی ‌ها در دنیا از همه ی کشورها بیشتر است؛ اما مردم دنیا و همچنین ملت ایران و دولت ایران و نظام اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم میکنند! «۱/۱/۱۳۸۴».

۵. دنیایی که چشم را بر این جنایتهای وقیحانه می‌بندد، نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق بشر است و نمی‌تواند امیدوار باشد که خواهد توانست با تروریسم روبه‌رشد در دنیا مقابله کند؛ اینها مشوق تروریسمند.«۱۵/۷/۱۳۸۳».

۶. نظامهای غربی، تمدّن غربی و مدّعیانِ غربی قادر نیستند اداره دنیا را به دست گیرند. حق ندارند که ادّعای حاکمیت بر حدود شش میلیارد بشر و کشورهای سراسر عالم را بکنند؛ چون نمیتوانند خودشان را اداره و امنیت خودشان را تأمین کنند و از بزرگترین فجایع بشری جلوگیری نمایند.«۲۱/۴/۱۳۷۴».

۷. آمریکاییها میگویند «ما طرفدار حقوق بشریم»! ما میگوییم: اصلاً شما حقوق بشر را قبول ندارید. شما معتقد به حقوق کمپانیها و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی هستید. شما معتقد به منافع نامشروع رژیم آمریکا در سراسر دنیا هستید! «۱۳۷۱/۰۲/۱۶».

۸. آمریکایی ها ناقضین حقوق بشرند. منتها وقیحند؛ پررو هستند. بلندگوها هم دست آنهاست. هر کس را بخواهند، متّهم میکنند. مثل این‌که یک انسان فاسقِ فاجرِ بدکاره منحرف، در کناری بایستد و انسانهای پاکدامن را متّهم به فسق و فجور و بدرفتاری و ناپاکدامنی کند! «۱۳۷۱/۰۸/۱۳».

۹. هیچ ریشخندی نسبت به ارزشهای اسلامی تلخ‌تر و بالاتر از این نیست که آمریکاییها ادعا کنند طرفدار حقوق بشرند! «۱۳۷۰/۰۷/۱۷».

۱۰. آن کسانی دم از حقوق بشر میزنند که اوّلیترین حقوق انسانها را، هم در زندانهایشان، هم در سرتاسر دنیا، هم در تعاملشان با ملتها و حتّی با ملت خودشان زیر پا لگدکوب میکنند! اینها میگویند حقوق بشر! شکنجه را قانونی میکنند! «۱۳۸۸/۱۱/۱۹».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha